blankkiweb

Rassapotamus, osa 14

Kirjoittaja Arto "Kurkku^" Saukko

Kreivin pyyhkiessä veristä lavaa Popedan kantavalla voimalla, Patella, hänelle jälleen tulee outo tunne siitä, että tuolla lavan reunalla olevalla pukumiehellä on jotain tekemistä viime aikaisten tapahtumien kanssa. Kreivi päästä irti Patesta ja Pate lysähtää soittolavan pintaan. Kreivi seuraa tuimalla katseellaan pukumiehen poistumista baarin ulko-ovesta samalla puhdistaen vaatteitaan Popedan rippeistä.

Kreivi seuraa tuntematonta pukumiestä ulos baarista pimeälle kujalle. Kreivi katsoo ylös selkeää yötaivasta ja näkee yhtäkkiä tähdenlentoa muistuttavan ilmiön. Kreivi ei tunnetusti usko ihmeisiin tai toiveisiin, joten hän tietää sen olevan avaruudesta ilmakehään saapuva palava satelliitti. Epähuomiossa myös tuntematon pukumies on kerennyt kadota Kreivin näköpiiristä. Yhtäkkiä kreivi kuulee kulman takaa pullojen kilinää.

Juostessaan pimeää ja likaista kujaa eteenpäin, Kreivin mielen täyttävät muistot hänen nuoruusvuosiltaan. Kreivin elämässä oli ollut aika jolloin elämä ei hymyillyt. Aika jolloin hänen ainut kaveri oli mäyräkoira, tuo 12 keskiolutta sisältävä kapistus. Jälleen kreivi huomaa ajattelevansa aivan jotain muuta kuin tuntemattoman pukumiehen kiinni saamista. Kreivi ajatteli, että pääkoppa on vielä sekaisin mysteerisen ananaa -myrkyn(?) seurauksena. Päästessään kulman taakse Kreivi näkee jälleen tuntemattoman pukumiehen. Miehellä on päällään tumma puku ja silinteri hattu. Kreiviä alkaa naurattamaan muistot Chaplin elokuvista, jolloin tuntematon pukumies säikähtää Kreivin räkäistä naurua, ja lähtee juoksemaan karkuun. Kreivi havahtuu jälleen ananaan jälkivaikutuksista ja lähtee juoksemaan tuntemattoman pukumiehen perään.

Pimeä kuja päättyy ja levenee normaaliksi kauppakaduksi. Kreivi juoksee kuin raivopäinen härkä, saavuttaen tuntematonta pukumiestä. Kauppakadun valotolpat vain vilisevät hänen silmissään, mutta yhtäkkiä ananaan vaikutukset palaavat ja Kreivi näkee Forexin toimipisteen. Kreivin mielen valtaa valuuttajärjestelmät, ulkomaan rahat ja matkat.

Havahduttuaan takaisin kissa ja hiiri leikkiin, Kreivi huomaa saavuttaneensa tuntematonta pukumiestä. Kreivi käyttää viimeiset voimansa loikatakseen pukumiehen selkään. Iso äänisen karjaisun saattelemana Kreivi hyppää ja taklaa tuntemattoman pukumiehen maahan. Pienen painimisen jälkeen Kreivi saa selätettyä tuntemattoman pukumiehen, mutta samalla hänelle paljastuu jotain odottamatonta...

Seuraavan osan tarinaan kirjoittaa Marko “Mafuko” Saari. Käytettävät sanat ovat missikisat, singstar ja tittirii.

Julkaistu alunperin Blankin numerossa 4/2011